26 Temmuz 2011 Salı

Namaz Nasıl Kılınır 1







İki Rekat Namaz Kılıyorum
Namaz kılınacak yerin ve üzerinin temiz olmasına dikkat ederim.
Abdest alıp, kıbleye dönerim.
Hangi namazı kılıyorsam ona niyet ederim.
Şimdi sabah namazının sünnetini kılacağım onun için niyet ediyorum
"Niyet ettim Allah rızası için sabah namazının sünnetini kılmaya"
Ellerimi omuz hizama kadar kaldırıyorum.
Ayaklarım az açık.Vücudum dik.Ellerim göğüs üstünde.
Gözlerim secdeye bakar durumda
Birinci Rekat
"Allahu Ekber" diyorum.

Gözlerim secdeye bakıyor,Ellerim göğüs üzerine bağlı.
Sağ elim sol elim üzerinde.Ayaklar az açık.Vücudum dik.

Ellerimi bağladıktan sonra önce:"Sübhaneke" okuyorum.
Sonra: Euzu Besmele çekip
"Fatiha-i Şerife" okuyorum:
SonundaAmin diyorum.
Peşinden bir sure okuyorum.
Ellerimi yana salarak:Allahu Ekberdiyerekek ruküa eğiliyorum.

Gözlerim ayak ucuma bakıyor.Ayaklarım az açık.
Başım sırt hizasına gelmeyecek kadar az eğik.
Diz ve dirseklerim hafif bükük.
Ellerim dizlerimin üzerinde.
Rükuda üç kere:"Sübhane rabiye'l azıym" diyorum.
"Semiallahü limen hamideh" ve"Rabbena lekel hamd" diyerek doğruluyorum.

Peşinden"Allahu Ekber" diyerek secdeye varıyorum.

Alın ve burnum yere değiyor Başım iki elim arasında
Parmaklarım kıbleye doğru Dirseklerim yere değiyor ve vücuduma yapışık,
Oyluklarım da karnıma bitişik Ayaklarımın üstü yere gelmiş
Her iki ayağım sağa yatık
Secdede üç defa:"Sübhane rabbiye'l âlâ" diyorum.
"Allahu Ekber" diyerek secdeden kalkıyorum.

Dizlerimin üstünde kısa bir müddet duruyorum.
"Allahu Ekber" diyerek tekrar secdeye varıyorum.

Yine secdede üç defa "Sübhane rabbiye'l âlâ" diyorum.
"Allahu Ekber" diyerek ikinci rekata kalkıyorum.

İkinci Rekat
Önce Besmele çekiyorum "Fatiha-i Şerife" okuyorum
Sonunda "Amin" diyorum
Peşinden bir sure okuyorum.
Ellerimi yana salarak:"Allahu Ekber" diyerekek ruküa eğiliyorum.

Rükuda üç kere:"Sübhane rabiye'l azıym" diyorum.
"Semiallahü limen hamideh" ve "Rabbena lekel hamd" diyerek doğruluyorum.

Peşinden "Allahu Ekber" diyerek secdeye varıyorum.

Secdede üç defa:"Sübhane rabbiye'l âlâ" diyorum.
"Allahu Ekber" diyerek secdeden kalkıyorum.

Dizlerimin üstünde kısa bir müddet duruyorum.
"Allahu Ekber" diyerek tekrar secdeye varıyorum.

Yine secdede üç defa:"Sübhane rabbiye'l âlâ"diyorum.
"Allahu Ekber" diyerek oturuyorum

Ellerim dizim üstünde serbest
Ayaklarımın ikisi de sağda Yere oturuyorum
Gözlerim dizlerime bakıyor Bu oturuşta
"Etteahiyyatü",
"Allahumma Salli",
"Allahumme Barik",
"Rabbena Aatina",
"Rabbenağfirli
dualarını okuyorum.
Dualardan sonra,Başımı önce sağa çeviriyorum
Gözlerimle omuzuma bakıyorum
"Es-selâmü aleykum ve rahmetüllah" diyorum.
Başımı sonra sola çeviriyorum
"Es-selâmü aleykum ve rahmetüllah" diyorum.

Böylece iki rekat sabah namazının sünnetini kılmış oluyorum.
Aynı bu şekilde 2 rekatta sabah namzının farzını kıldıktan sonra tesbih çekip dua ediyorum.Nasıl mı?
Tesbih ve Dua
Namazımıı bitirip selam verdikten sonra,"Allahumme ente's-selamu ve min-ke's-selam tebârekte yâ ze'l Celali ve'l-İkram" diyorum.
Sonra "Ala Resulinâ salâvât" diyerek salâvat-i şerif getiriyorum.
Arkasından:"Sübhanellahi ve'lhamdü lillahi ve lâ ilâhe illallahu vellahu ekber ve lâ-havle ve lâ-kuvvete illâ billâhil aliyyi'l-azim" diyorum.
Bundan sonra, bir "Ayete'l-kürsi" okuyorum. Ardından
33 kere "Sübhanellah"
33 kere "Elhamdülillah"
33 kere "Allahu Ekber"
dedikten sonra,"Lâ ilahe illallahu vahdehu lâ şerike leh lehül-mülkü ve lehü'l, hamdü ve hüve alâ külli şeyin kadîr"
diyerek ellerimi kaldırıp dua ediyorum...Böylece iki rekat namazımı tamamlıyorum.
UÇAN Blogları

Hiç yorum yok: